ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

طبق معمول من بی سر و پا جاماندم...

شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

این روزها هرکسی رو که می بینیم درحال تدارک سفر کربلا ست. بعضی هم که طبق معمول در حال ایراد گرفتن و غر زدن هستند. که چرا تو این شلوغی میخواید برید؟ چرا با این وضعیت نا امنی عراق میخواید برید؟ و چرا و چرا و چرا....

اصلا چرا اینهمه به اربعین اهمیت می دید؟


http://www.sibtayn.com/fa/media/com_hwdmediashare/files/fe/12/af/05879f20a8e5cdecd6efb678f7f11725.jpg

شاید در پاسخ به این حرف جواب های زیادی قابل طرح باشه اما اون حرف هایی که به ذهن من میرسه اینهایی هست که در ادامه میخونید:

اول که این شلوغی اتفاقا خیلی هم خوب هست و این اجتماع عظیم مسلمین به دشمن نشون میده که مسلمون ها هنوز پای اعتقاداتشون می ایستند و نقشه های اونها و کارشکنی هاشون نمیتونه اون ها رو از آرمان هاشون دور کنه. همونطوری که پارسال چندتا از نشریه های آمریکایی از جمعیت بیست و دو میلیونی مسلمین در اربعین ابراز تعجب و ترس کردند.

دوم این که شاید بعضی از شهرهای عراق ناامن باشند اما خدا رو شکر و به لطف نیروهای سپاه ایران و حتی خود عراق این سال ها هیچ اتفاقی برای زائرین کربلا نیفتاده و این مراسم در امنیت کامل برگزار شده.

سوم این که مراسم اربعین برای ما نماد مبارزه با ظلم و ایستادگی در برابر ظالم است، در چنین شرایطی که در اطراف کشور ما ظالمان منطقه ای چشم به حرکات ما دارند، با شکوه انجام شدن این مراسم برای آن ها پیام های متعددی دارد.

چهارم این که غربی ها که سعی در القای این موضوع دارند که نسل های بعد از انقلاب از دین و معنویت دور شده اند و تمایلی به آن ندارند، پیاده روی اربعین که اکثریت اعضاء آن جوان ها هستند، نشان می دهد که نه تنها جوان ها از معنویت دور نشدند بلکه دائم در حال رشد و ترقی هم هستند.

و آخرین نکته اینکه امام کاظم علیه السلام می فرمایند: کمترین ثواب و اجری که به زائر امام حسین علیه السلام می دهند، این است که گناهان گذشته و آینده اش را می آمرزند، مشروط به اینکه حق ولایت آن حضرت را بشناسد1.

ان شاالله که توفیق زیارت اربعین نصیب همه مون بشه.

برای مشاهده عکس العمل رسانه های خارجی به اینجا مراجعه کنید.


منبع:

1.کامل الزیارت، ص 153

نظرات  (۲)

ان شاءالله که نصیب تون بشه
این افراد رو هم جدی نگیرید 
بذارین اینقدر بگن تا زبونشون مو در بیاره 
واالاااا
پاسخ:
ان شاالله
بله ما هم خیلی جدیشون نمی گیریم فقط جوابشونو میدیم که از اشتباه در بیان...
ممنونم از همراهیتون
  • ❤منتـــظر المهدی 313❤
  • جامانده  ام
    پاسخ:
    ان شاالله که خدا روزیتون کنه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی