ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

رفتارهای غیر مستقیم

شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۳۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

تا صدای اذان به گوش رسید، پسرکم اومد و گفت میشه عبای منو بیاری؟ منم میخوام باهات نماز بخونم. بلافاصله دخترم هم با اشاره بهم فهموند که چادر نماز و مهرش رو می خواد. خیلی بامزه کنار من دوتایی نماز می خوندند و با هر حرکت من اون ها هم اون کار رو تکرار می کردند.

  بعضی خونواده ها خودشون تقید خاصی به احکام شرعی ندارن، نمازهاشون رو هم آخر وقت می خونن، بعد ناراحت هستن که چرا بچه های ما نماز نمی خونن و خیلی مقید نیستن.

خیلی وقت ها اصلا نیاز نیست که به بچه ها دائما یادآوری کنیم ، که نماز بخون یا دروغ نگو یا ... وقتی بچه ها رفتار درست خونواده رو ببینن ، دیگه نیازی به امر و نهی ندارن خودشون رفتار مناسب رو در پیش می گیرن.

امام صادق علیه السلام: مردم را با غیر زبان خود [به مذهب خویش] دعوت کنید، تا پارسایى و سخت کوشى [در عمل و عبادت] و نماز و خوبى را از شما ببینند؛ زیرا اینها، خود [بهترین] مبلّغند1.

http://navadiha.ir/files/uploads/filez1/1418879928.%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AD%D8%A7%D9%84%20%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2%20%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86%20%D8%B9%DA%A9%D8%B3%20%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%A8.jpg

منبع:

1.الکافی : 2 / 78 / 14: کونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَیرِ ألسِنَتِکُم ، لِیَرَوا مِنکُمُ الوَرَعَ وَالاِجتِهادَ وَالصَّلاةَ وَالخَیرَ ، فَإِنَّ ذلِکَ داعِیَةٌ

نظرات  (۵)

  • عَقـایِدِ یِکــ رِضــا
  • احسنت
    :)
    پاسخ:
    ممنون
    خیلی عالی موفق باشید
    پاسخ:
    تشکر
    بله والا شماراس میگین وقتی خودمون عمل نمیکنیم
    چه انتظاری داریم که بچه هامون اون کاراروانجام بدن
    والاانتظاراتمون ازبچه هاخیلی زیاده وقتی که خودمون انجام نمیدیم یه کاری رونبایدازبچه انتظارداشته باشیم که انجام بده
    اول خودمون بایدانجام بدیم بعدش اوناانجام بدن
    پاسخ:
    همینطوره
    ممنون از حضور شما
    آره وقتی توی تبلت بجای قرآن بازی و کارتون میریزیم.
    وقتی توی خونه آهنگ بجای قرآن و آهنگ مذهبی...
    این تربیت واقعا روحیه نماز رو منعکس نمیکنه تو خونه
    من رفه بودم خونه دایی-م که آدم مذهبی بود دیدم با
    نوه اش نماز میخوند و بعد از نماز نوه اش که هم سن
    دختر بچه ی توی عکس بود از خجالت گذاشت رفت:)

    و بعدم دایی من که حدس میزدم قرآن آورد و خوندیم
    وسط خوندن همش نگران بود امروز نوه من از خجالت
    گذاشت رفت قرآن نخوند.دو سه بار که برگشت گفت
    گفتم دایی بچه است نمیتونه بخونه که قرآن رو هنوز
    دایی گفت میخونه مثل بلبل برات چَه چَه میزنه خودم
    یادش دادم.
    و بعد دخترش رو صدا زد الان دانشجوی رشته الهیات
    و حافظ قرآن هست.صدا زد و جواب شنید بله باباجان
    دایی هم سفارش کرد این نوه من باز از دست من در
    رفت و بازیگوشی کرد ببر یه سوره از قرآن رو بخونه با
    صدای بلند که علی ام بشنوه ببینه چه خوب میخونه
    کوثرو خوند.
    بدون غلط! حتی دختر دایی غلطاش رو می گرفت و
    اینطور نبود که بگن چهار پنج سالشه بذار غلط بخونه
    آخه بعضی ها میگن بذار بخونه شیرین میخونه بچه:)
    ولی به نظر من اگر غلط بخونه، غلط میره تو ذهنش.
    همین. :)
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از نظرتون
    بله منم معتقدم نباید به بهونه قشنگ خوندن اجازه بدیم غلط تو ذهنشون بمونه اما اگه واقعا نمیتونن درست تلفظ کنن هم لازم نیست خیلی بهشون فشار بیاریم که زده بشن...
  • من و غریبه
  • آخی چه عکس ناااازیه واااای خدا:دی
    پاسخ:
    بله بچه ها ناز و معصوم هستن
    ممنون از حضورتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی