ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

گام به گام تا رسیدن به معبود

ترنم معرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
به گفته ی احادیث در آخر الزمان نگه داشتن دین سختتر از نگه داشتن آهن مذاب در دست است. هدف از ایجاد این وبلاگ تقویت باورهای دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات اعتقادی ، احکام و هرگونه سوالات دینی است. باشد که مورد رضایت حضرت ولی الله الاعظم روحی لتراب مقدمه فداه قرار گیرد و به اندازه ی ساعتی باعث تعجیل در امر فرجشان شود.
آمین.

مخرب زندگی

جمعه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹ ب.ظ

🔵مخرب زندگی🔴


🔹از وقتی جاری جدید وارد خانواده شده بود، زندگی آن ها حتی یک روز هم آرامش نداشت. هر روز بحث بر سر اینکه چرا او فلان چیز را دارد و ما نداریم. هر روز موضوع تعویض لوازم و بهتر بودن از جاری ... چشم و هم چشمی داشت زندگی شان را به بحران شدیدی می کشاند1.

🔸وقتی ذهن را با مادیات درگیر کنیم ، دیگر آرامش نخواهیم داشت، چون دائم همه چیز تغییر می کند و ما توان این را نخواهیم داشت که دائما خود را با تغییرات وفق دهیم.

🔹در زندگی مومنانه، زن و مرد فقط خود را در معنویات با بالاتر از خود مقایسه کرده و سعی در بهتر شدن دارند. 


منبع:

1.الکافی، ج 2، ص 137: 

امام باقر علیه السلام فرمودند: پرهیز کنید از این که چشم به سوی زندگی کسانی که {از نظر مادی} بالاتر از شما هستند، بدوزید؛ چرا که آنچه خداوند عزوجل به پیامبرش فرمود، کافی است که : ((فلا تعجبک اموالهم و لا اولادهم؛ اموال و فرزندانشان تو را به شگفت نیاورد )) (سوره توبه، آیه 55)و فرمود: ((و لا تمدن عینیک الی ما متعنا به ازواجا منهم زهرة الحیاة الدنیا؛ و دیدگانت را مدوز بدانچه گروه هایی از آنان را از آرایش زندگی دنیا برخورداری داده ایم)) (سوره طه، آیه 131). پس اگر چیزی از این مقایسه به درونت راه یافت، زندگی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم را  به یاد بیاور که قوتش، نان جو بود و شیرینی اش، خرما و آتشگیره اش ، شاخ درخت خرما بود، اگر پیدا می کرد.



نظرات  (۳)

سلام :)

بسیار روایت ارزشمندی بود ...
پاسخ:
سلام 
همینطوره
تشکر از حضورتون
  • سیّد محمّد جعاوله
  • درست فرمودید
    ممنونم.
    پاسخ:
    ممنونم از لطف شما
    احسنت
    پاسخ:
    تشکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی